• Tüm Kategoriler
    • EĞİTİMDE YARATICI DRAMA- ÖMER ADIGÜZEL

      EĞİTİMDE YARATICI DRAMA- ÖMER ADIGÜZEL
      PPuan : 25
      Fiyat:
      25,00 TL + KDV
      KDV Dahil:
      25,00 TL
      Havale / EFT:
      24,50 TL
      EĞİTİMDE YARATICI DRAMA- ÖMER ADIGÜZEL 5.0 5 1619 0
      25,00 www.performist.com.tr
      8,33 TL'den başlayan taksit seçenekleri için tıklayın.
      Sepete EkleSatın Al

      EĞİTİMDE YARATICI DRAMA

      ÖMER ADIGÜZEL

      2011, Naturel Yayıncılık

      İÇİNDEKİLER

      Dorothy Heathcote’dan İlksöz...............................................       xii

      Önsöz ......................................................................................     xiv

      Giriş .........................................................................................         1

      Eğitim ve Yaratıcı Drama.................................................         5

      Niçin Yaratıcı Drama?......................................................         7

       

      1.BÖLÜM

      YARATICI DRAMA İLE İLİŞKİLİ BAZI KAVRAMLAR      11

      1.1.   Dram, Drama...........................................................       11

      1.2.   Dramatik ve Dramatik Durum...............................       14

      1.3.   Dramatik Oyun........................................................       16

      1.4.   Dramatizasyon.........................................................       19

      1.5.   Dramaturgi...............................................................       22

      1.6.   Yaratıcılılık...............................................................       24

      1.7.   İletişim......................................................................       26

      1.8.   Etkileşim, Eylem, Edim, Performans.......................       29

      1.9.   Empati......................................................................       32

      1.10. Animasyon...............................................................       35

      1.11. Atölye.......................................................................       37

      1.12. Mış Gibi Yapmak-Kendiliğindenlik (Spontanite)...       39

      1.13. Hareket.....................................................................       42

      1.14. Ritüel.........................................................................       46

      1.15. Fragman ..................................................................       49

       

      2.BÖLÜM

      YARATICI DRAMA.............................................................       53

      2.1.Yaratıcı Drama Nedir?...............................................       55

      2.2.Yaratıcı Dramaya İlişkin Diğer Tanımlar..................       57

      2.3.Yaratıcı Drama- Eğitimde Drama- Eğitici Drama

      Eğitsel Drama Kavramları................................................       63

      2.4.Eğitimde Yaratıcı Drama............................................       65

      2.5.Yaratıcı Dramanın Belirgin Özellikleri......................       66

      2.6.Yaratıcı Dramanın Genel Amaçları ..........................       79

      2.7.Yaratıcı Drama’nın Temel Öğeleri (Bileşenleri).........       88

      2.7.1.Drama Lideri/Eğitmeni/Öğretmeni .....................       89

      2.7.1.1.Yaratıcı Drama Süreçlerinde Liderin Uyması

      Gereken Genel İlkeler.....................................................       93

      2.7.2. Grup (Katılımcılar) – Yaşantılar.........................       96

      2.7.2.1. Yaratıcı Drama Süreçlerinde Katılımcının

      Uyması Gereken Genel İlkeler ......................................     101

      2.7.3. Mekân (Çalışma Ortamı).....................................     103

      2.7.3.1. Drama Mekânının Özellikleri..........................     103

      2.7.3.2.Drama Mekânında Bulunması Gereken

      Araç-Gereçler.................................................................     105

      2.7.3.3 Diğer Mekânların Yaratıcı Drama

      Mekanı OlarakKullanımı  .............................................     105               

         2.7.4. Konu (Düşünce)...................................................     113   

      2.8.Yaratıcı Dramanın Kullanım Biçimleri / Boyutları...     115

      2.8.1.Yaratıcı Dramanın Bir Araç veya Bir Yöntem

      Olarak Kullanımı...........................................................     117

      2.8.2.Yaratıcı Dramanın Bir Amaç-Bir Ders Olarak

      Kullanımı..................................................................     120               

      2.9.Yaratıcı Dramanın Yapılandırılması-Aşamaları.......     122

      2.9.1. Isınma - Hazırlık .................................................     124

      2.9.2. Canlandırma........................................................     126

      2.9.3. Değerlendirme-Tartışma......................................     127

      2.10. Dramatik Kurgunun Bileşenleri .............................     131

      2.10.1.Rol .......................................................................     134

      2.10.2. Dramatik Gerilim ..............................................     137

      2.10.3. Odak ..................................................................     139   

      2.10.4. Mekân.................................................................     143

      2.10.5. Zaman ...............................................................     145

      2.10.6. Dil.......................................................................     146

      2.10.7. Hareket...............................................................     150

      2.10.8. Atmosfer.............................................................     151

      2.10.9. Semboller............................................................     154

      2.10.10. Dramatik Anlam..............................................     156

      2.11. Yaratıcı Dramada Ölçme ve Değerlendirme .........     156

       

      3.BÖLÜM

      YARATICI DRAMANIN GELİŞİMİ VE İLK ÖNCÜLERİ            167

      3.1. Harriyet Finlay Johnson............................................     170

      3.2. Henry Caldwell Cook................................................     200

      3.3. Peter Slade..................................................................     208

      3.4. Brian Way...................................................................     214

      3.5. Dorothy Heathcote....................................................     233

      3.6. Gavin Bolton..............................................................     247

      3.7. Winifred Ward...........................................................     250

       

      4.BÖLÜM

      TÜRKİYE’DE EĞİTİMDE YARATICI DRAMANIN

      GELİŞİMİ...............................................................................     253

      4.1. 1980’li Yıllar Öncesi Yaratıcı Drama Çalışmalarına

      İlişkin İzler.........................................................................     254

      4.2. Eğitim Programlarında Canlandırmaya Dönük İzler            256

      4.3. 1980’li Yıllar Sonrası Canlandırma Odaklı

      Çalışmalar.........................................................................     261

      4.3.1. Tamer Levent ve İnci San Buluşması..................     261

      4.3.2. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama

      Seminerleri .....................................................................     263

      4.3.3. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde

      Yaratıcı Drama ve Diğer Akademik Çalışmalar ..........     269

      4.3.4. 1980 Sonrası Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yaratıcı

      Drama Eğitimine Yönelik Çalışmalar............................     273

      4.3.5. Çağdaş Drama Derneğinin Kuruluşu.................     276

      4.3.6. Diğer Çalışmalar...................................................     279

      4.4. Yaratıcı Drama’ nın Türkiye’deki İlk Öncüleri.........     280

      4.4.1. Selahattin Çoruh..................................................     280

      4.4.2. Emin Özdemir......................................................     284

      4.4.3. Tamer Levent........................................................     287

      4.4.4. İnci San.................................................................     298

       

      5.BÖLÜM

      TİYATRO VE TİYATRODA BAZI YAKLAŞIMLARIN

      YARATICI DRAMA İLE İLİŞKİSİ.....................................     309

      5.1.  Tiyatronun Öğeleri (Bileşenleri)...............................     311

      5.2.  Oyun ve Tiyatro Pedagojisi......................................     315

       

      5.3.  Oyun Pedagojisi........................................................     317

      5.4.  Tiyatro Pedagojisi .....................................................     324

      5.5.  Tiyatro Pedagojisinin Çalışma Alanları...................     327   

      5.6.  Canlandırmacı Oyun-Sahne Oyunu

      (Darstellendes Spiel).........................................................    330

      5.7.  Çocuk Tiyatrosu-Çocukların Tiyatrosu...................     334

      5.8.  Okulda Drama..........................................................     339

      5.9.  Okul Oyunu – Okul Tiyatrosu.................................     341

      5.10. İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Okul Tiyatrosu

      Anlayışı..............................................................................     343

      5.11. Okul Tiyatrosu ve Yaratıcı Drama .........................     346

      5.12. Mini – Mono Drama................................................     346

      5.13. Eğitimde Tiyatro.......................................................     350

      5.14. Anlatı Tiyatrosu.......................................................     352

      5.15. Feminist Tiyatro Pedogojisi......................................     356               

      5.16. Forum Tiyatro .........................................................     359

      5.17. Öğretici Oyunlar  (Lehrstück).................................     366

      5.18. Doğaçlama Tiyatrosu (Tiyatro Sporu - Spor

      Tiyatrosu)..........................................................................     376   

      5.19. Türkiye’de Tiyatro Sporuna Bir Örnek...................     380               

       

      6. BÖLÜM

      OYUN VE YARATICI DRAMA..........................................     381

      6.1. Oyun Tanımları..........................................................     381

      6.2. Oyunun Özellikleri....................................................     385

      6.3. Oyunun Önemi ve Çocuğun Gelişimine Katkıları...     388

      6.4. Drama-Oyun-Dramatik Oyun İlişkisi.......................     391                              

       

      7.BÖLÜM

      PSİKODRAMA, SOSYODRAMA, MORENO VE

      YARATICI DRAMA...................................................................     397   

      7.1. Sosyometri Kuramı....................................................     397

      7.1.1. Eylem.....................................................................     398

      7.1.2. Spontanite ve Yaratıcılık......................................     398

      7.1.3. Rol Kuramı............................................................     399

      7.2. Psikodrama.................................................................     400

      7.3. Psikodramanın Ögeleri..............................................     404

      7.3.1. Sahne-Dekor.........................................................     404

      7.3.2. Yönetici-Terapist...................................................     405

      7.3.3. Baş Oyuncu-Protoganist......................................     407

      7.3.4. Yardımcı Oyuncular.............................................     408

      7.3.5. İzleyiciler (Grup)...................................................     409

      7.4. Psikodramanın Aşamaları.........................................     410

      7.4.1. Isınma Aşaması....................................................     410

      7.4.2. Oyun Aşaması......................................................     410

      7.4.3. Görüşme Aşaması.................................................     411

      7.5. Temel Psikodrama Teknikleri....................................     412

      7.5.1. Rol Değiştirme......................................................     412

      7.5.2. Ayna......................................................................     413

      7.5.3. Eşleme...................................................................     413

      7.6. Moreno.......................................................................     414

      7.7. Psikodrama Uzmanı Olma........................................     415

      7.8. Sosyodrama................................................................     416

      7.9. Psikodrama- Yaratıcı Drama.....................................     417

       

      8.BÖLÜM

      8. YARATICI DRAMADA KULLANILAN TEKNİKLER

      VE SÜREÇSEL DRAMA YAKLAŞIMI.....................................     421

      A.Teknikler............................................................................     425

      8.1. Doğaçlama.................................................................     425

      8.2. Rol Oynama...............................................................     432

      8.3. Rol Değiştirme............................................................     435

      8.4. Eş Zamanlı Doğaçlama .............................................     436               

      8.5. Öğretmenin Rolde Olması (Rol Alması)...................     437

      8.6. Küçük Grupla Yapılan Doğaçlama-Rol Oynama....     448

      8.7. Tüm Grupla Doğaçlama-Rol Oynama......................     450

      8.8. Dramatizasyon...........................................................     450

      8.9. Geriye Dönüş..............................................................     458

      8.10. Röportaj-Söyleşi-Sorgu-Görüşme............................     459

      8.11. Sıcak Sandalye.........................................................     460

      8.12. Bilinç Koridoru.........................................................     461

      8.13. Donuk İmge .............................................................     462

      8.14. Dedikodu Halkası ...................................................     466

      8.15. Rol İçinde Yazma ....................................................     466

      8.16. İç Ses (Kafa Sesi)......................................................     467

      8.17. Toplantı Düzenleme................................................     468

      8.18. Pantomim.................................................................     469

      8.19. Rol Kartları ..............................................................     475

      8.20. Özel Mülkiyet-Yarım Kalmış Materyal...................     484

      8.21. Ritüeller-Seramoniler...............................................     484

      8.22.Telefon Görüşmeleri .................................................     485

      8.23. Gerçek An-Doğruluk Anı........................................     486

      8.24. Bölünmüş Ekran.......................................................     486

      8.25. Grup Heykelleri-Tablo Oluşturma..........................     486

      8.26. Akışkan Heykel........................................................     487

      8.27. Yaratıcı Drama ile Uyarlanmış Altı Şapkalı

      Düşünme Tekniği..............................................................     488

      8.28. Yaratıcı Drama ile Uyarlanmış İstasyon Tekniği...     489

      8.29. Anlatı Tekniği...........................................................     490

      8.30. Forum Tiyatro..........................................................     490

      8.31. Fragman...................................................................     490

      8.32. Aradaki Boşluk ........................................................     491

      8.33. Ânı İşaretleme..........................................................     491

      8.34. Başüstü Konuşmaları...............................................     491

      8.35. Buz Dağ....................................................................     491

      8.36. Uzman Görüşü.........................................................     491

      8.37. Duvardaki Rol..........................................................     492

      8.38. Duvarların Kulakları Var........................................     492

      8.39. Düşünce İzleme........................................................     492

      8.40. Harita ya da Şema Oluşturma................................     493

      8.41. Yaşam Çemberi........................................................     493

      8.42. Hazır Roller..............................................................     493

      8.43. Manşet......................................................................     493

      8.44. Senin Yerinde Olsaydım .........................................     494

      8.45. Şu Yol – Bu Yol.........................................................     494

      8.46. Tekrar Canlandırma ...............................................     494

      8.47. Zaman Çizgisi .........................................................     495

      8.48. Mekânı Tanımlamak................................................     495

      8.49. Toplu Çizim..............................................................     495

      8.50. Yaşamda Bir Gün.....................................................     495

      8.51. Boş Ekran..................................................................     496

      8.52. Rol Koridoru.............................................................     496

      B. Süreçsel Drama (Proces Drama) Yaklaşımı.........................     497

       

      9. BÖLÜM

      BAZI ÜLKELERDEKİ GELİŞİMİ VE BUGÜNKÜ

      DURUMU...............................................................................     517

      9.1. Bulgaristan.................................................................     517

      9.2. Çek Cumhuriyeti........................................................     518

      9.3. Finlandiya...................................................................     521

      9.4. Hırvatistan.................................................................     523

      9.5. İsveç............................................................................     526

      9.6. Macaristan..................................................................     528

      9.7. Norveç........................................................................     531

      9.8. Portekiz.......................................................................     535

      9.9. Sırbistan......................................................................     536

      9.10. Tayvan......................................................................     538

      9.11. Yunanistan...............................................................     541

       

      KAYNAKLAR.............................................................................     545

      Özgeçmiş.................................................................................    

      Diğer Özellikler
      Stok KoduPER-YD1
      MarkaNATUREL YAYINEVİ
      Stok DurumuVar
      İzlenme Sayısı1619
      Mağazaya Eklenme17.03.2011
      Bu ürüne henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun 1 PPuan kazanın

      ANASAYFA | İLETİŞİM | MÜŞTERİ HİZMETLERİ

       

      
       
       
      
       
      
       
      
      
      Copyright © 2010 Performist- Bu sitedeki içerikler Performist Grup Sportif Hizmetler San. Dış. Tic. Ltd. Şti'ye aittir.
      İzinsiz kullanılamaz. İçeriker telif hakkı ile korunur. Performist tescilli markadır.
      spor medikal, sportif medikal, cramer sports medicine, soğutucu sprey, dizlik, dirseklik, ayak bilekliği, active ankle, leukotape, kinesiotape, k tape, kinesiotex, msd, vip medikal, ipek medikal, merkez spor, ssm, kinezyotape, tespit bandı, gazofix, protape, buzluk, sağlık çantası, ilk yardım çantası, bactigras, primapore, pirimapor, opsite post-op, m tape, rehband, bsn, sporcu sağlığı, sporcu beslenmesi, basketbol sağlık, elastik bandaj, bandaj makası, neopren, patella destekli dizlik, dizlik fiyatları, dirseklik fiyatları, taping, bandajlama, aresbant, yara bakımı, actolind, strappal, strappal forte, tensoplus, tensoplast, tens cihazı, tanita, msd, theraband, compex, parmak bandı, eurotape, cooland cold sprey, igloo buzluk fiyatları
      PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.